MTA, trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının duraklaması nedeniyle sermaye projelerinde kesinti istiyor
New York Metropolitan Ulaşım Otoritesi (MTA), Vali Kathy Hochul’un Manhattan’daki trafik sıkışıklığı fiyatlandırma girişimini süresiz olarak durdurma kararının ardından aktif olarak sermaye projelerini azaltmaya çalışıyor ve federal hibelerle ilgili endişelerini dile getiriyor. MTA Başkanı ve CEO’su Janno Lieber Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 30 Haziran’da başlaması planlanan Manhattan’ın merkezi iş bölgesine giren sürücüler için planlanan geçiş ücretlerinin askıya alınması ışığında kurumun sermaye programını küçültmek için kapsamlı bir inceleme yürüttüğünü duyurdu.
Lieber, hizmet seviyelerinin korunmasının önemini vurguladı ve herhangi bir hizmet azaltımını önlemeye niyetli olduğunu belirtti. Bir basın toplantısı sırasında “Hizmeti azaltmak zorunda kalmamak için canla başla mücadele edeceğiz” dedi. MTA, finansman garantisi olmadan hiçbir sözleşmenin yapılmamasını sağlamak için sermaye programını yeniden değerlendirme sürecindedir.
Amerika Birleşik Devletleri’nde bir ilk olacak olan trafik sıkışıklığı fiyatlandırma programı, Manhattan’da 60. Cadde’nin güneyinde seyreden araçlar için gündüz saatlerinde 15 dolarlık bir geçiş ücreti öneriyordu. Girişim trafiği %17 oranında azaltmayı, hava kalitesini artırmayı ve transit kullanımını %1 ila %2 oranında artırmayı hedefliyordu. Ayrıca yıllık 1 milyar ila 1,5 milyar dolar arasında gelir elde edilmesi ve toplu taşıma sisteminde yapılacak iyileştirmeler için 15 milyar dolarlık borç finansmanının desteklenmesi bekleniyordu.
Pazartesi günü gazetecilere konuşan Vali Hochul, MTA’nın projeleri için alternatif finansman kaynakları bulma konusundaki kararlılığını dile getirdi. Duraklamanın nedenleri olarak da mevcut yüksek enflasyon oranlarına ve ek ücretler nedeniyle işe gidip gelenlerin ve turistlerin caydırılmasından duyduğu endişeye atıfta bulundu.
Sıkışıklık fiyatlandırma planı, toplu taşıma iyileştirmelerini finanse etmek ve Amerika Birleşik Devletleri’nin en sıkışık şehri olarak kabul edilen New York’taki yoğun trafiği yönetmek amacıyla 2019 yılında eyalet kanun koyucuları tarafından onaylanmıştı. Uygulama başlangıçta 2021 yılı için öngörülmüştü, ancak Trump yönetimi altındaki federal hükümet tarafından herhangi bir adım atılmadı.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.